01:59 | يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فروش برق

در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
 شرایط فروش برق به وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق ضمن تشریح تغییر تعامل این صنعت با بخش خصوصی برای تاسیس نیروگاه، از شرایط و چگونگی فروش برق به وزارت نیرو خبر داد.
برقی کردن خودروها جدی شد
پایگاه خبری راد: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در سال‌های اخیر برقی‌کردن خودروهای موجود در کشور عنوان شده که به تازگی رنگ جدی‌تری به خود گرفته و به نظر می‌رسد که عزم دولت برای اجرای این طرح پر رنگ‌تر شده است.
وزارت نیرو همچنان به دنبال وصول مطالبات از عراق
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: قرارداد بخش انتقال منابع مالی فروش برق میان دو کشور میان شرکت توانیر و بخش متناظر در عراق به امضا رسیده است و روال خود را طی می‌کند.
مهم‌ترین وقایع آب و برق در سال۹۷
پایگاه خبری راد: سال ۹۷ با درخواست کمک وزیر نیرو از مردم برای گذر از تنش‌های آبی شروع شد، سالی که پر از تنش و بحران برای وزارت نیرو بود به‌گونه‌ای که طبق گفته خود مسؤولان آبی در ۵۰ سال گذشته وضعیت منابع آبی بی سابقه بوده در بخش برق نیز پس از گذشت سال‌ها با جداول خاموشی روبرو شدیم که فشار سنگینی را به وزارت نیرو تحمیل کرد.
افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق تا قبل از سال جدید
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، قطعا تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق تا پیش از شروع سال جدید افزایش می‌یابد.
تلاش برای اخذ مطالبات برقی ایران از عراق
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: پیگیر اخذ مطالبات فروش برق از کشور عراق هستیم و برای وصول این مطالبات نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.
 ۳۰۰۰ پنل خورشیدی خانگی در مناطق محروم ایران نصب شد
پایگاه خبری راد: فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ‌نیرو گفت: با استفاده از ظرفیت تمامی اقشار بسیج، طرح جهاد روشنایی از امروز آغاز و ٣٠٠٠ پنل خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی در ۲۰۰ نقطه از مناطق محروم ایران نصب می‌شود.
تعداد مشترکین برق ایران چه تعداد هستند؟!
پایگاه خبری راد: تعداد مشترکان صنعت برق تا پایان مهرماه سال جاری، به حدود ۳۵ میلیون و ۴۶۸ هزار مشترک رسیده که این تعداد در مقایسه با پایان سال گذشته، حدود ۶۳۳ هزار مشترک افزایش یافته است.
شرایط ایجاد نیروگاه‌های پشت‌بامی در خانه شخصی
پایگاه خبری راد: طبق آخرین اعلام مسوولان، مشترکان خانگی می‌توانند با خرید پنل خورشیدی، علاوه بر رفع نیاز خود، مازاد برق تولیدی‌شان را ۱۰ برابر گرانتر به شرکت توزیع برق تهران بزرگ بفروشند؛ یعنی هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان که این موضوع یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به شمار می رود.
حذف یارانه انرژی، راه‌حل خاموشی‌های پیش‌رو
پایگاه خبری راد: عضو کارگروه ترویج انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت برق تنها در صورتی می‌تواند به وضعیت قابل قبولی برسد که قیمت تمام شده برق، واقعی و اقتصادی باشد.
مصرف برق در ایران هشت برابر رشد جمعیت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طی ۴۰ سال گذشته رشد مصرف برق در ایران هشت برابر رشد جمعیت کشور بود. به عبارت دیگر حجم فعالیت صنعت برق چندین برابر سایر بخش‌های زیربنایی و خدماتی در کشور بوده است.
برنامه دولت برای حمایت از تجدیدپذیرها
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به صادرات برق توسط بخش خصوصی گفت: در راستای حمایت از تجدیدپذیرها، "ساتبا" خود را محدود به خرید تضمینی نکرده و فروش برق توسط شرکت‌های تولیدکننده به‌صورت خصوصی با طرف خارجی انجام می‌شود و دولت هیچ دخالتی در این زمینه نخواهد داشت.
صدور مجوز صادرات برق برای بخش خصوصی
پایگاه خبری راد:رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت‌: در حال‌ حاضر ظرفیت صادرات برای انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار گسترده شده‌ و هیچ محدودیتی نیز برای داوطلبان این بخش وجود ندارد و باید گفت که تاکنون در فاز اول ۱۰ هزار مگاوات تقاضا برای صادرات انرژی‌های تجدید پذیر ایجاد شده است.
اعتبار کافی برای کاهش و کنترل فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
پایگاه خبری راد: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات لازم به منظور کاهش و کنترل فرسایش خاک در استان به صورت بسیار ناچیز انجام می‌شود و دلیل آن عدم وجود اعتبار کافی است.